Glitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text Generator
Glitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text Generator
Glitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text Generator

Feb 12, 2011

mari berdakwah..jOm2~

Assalamualaikum...dan Bismillah,
Alhamdulillah..bersyukur coz kita masih diberi kesempatan utk meneruskan kehidupan dgn diberikan nikmat yg paling besar iaitu nikmat IMAN & ISLAM...syukur kpd-MU YA ALLAH....
Alhamdulillah juga ari nie aku dpt mengikuti program yg dianjurkan oleh student2 tahun 3,FKP...hmm, "KONVENSYEN MAHASISWA

DA'WAH IPTA.." yg dihadiri oleh UKM n UM....serta of course USIM~ U aku laaa...heheheee..
best ar program nie..x sia2 aku dtg..
at least aku dpt pengetahuan baru...mang aku perlu sgt ilmu2 yg berguna nie coz aku pun dlm bidang dakwah....so, it very useful 4 me n frenz (especially fkp dakwah)...
mcm2 pendekatan n cara dakwah yg leh kita pratik'n dlm berdakwah khasnya utk golongan non-muslim...as a preacher, it very interesting 4 us to know about that..
thanks ALLAH coz give me n my frenz chance to learn in this course.." DA'WAH & ISLAMIC MANAGEMENT...aiwahhhh..!!!

so...seharian hadiri program nie, input2 yg berguna akan aku guna'n...Insya'Allah..
siapa lg kalau bukan kita yg nak memimpin n berdakwah utk menegak'n agama...
mudah2an, segala urusan kita dipermudahkan...amin..

**Firman Allah S.W.T,

MAKSUDNYA:


" serulah (manusia) kpd jln Tuhanmu dgn HIKMAH dan PENGAJARAN YG BAIK, dan DEBATLAH
DGN MEREKA DGN CARA YG BAIK....Sesungguhnya Tuhanmu, Dialah yg lebih mngetahui
siapa sesat dari jalan-Nya dan Dialah yg lbih mngetahui siapa yg mndpt petunjuk.."
(surah An-Nahl~ayat 125)


**gunakan juga pendekatan spt :
1) Dakwah bil lisan...
2) Dakwah bil kitabah...
3) Dakwah bil hal...

Alhamdulillah, setakat ini sahaja perkongsian aku utk kwn2...
p/s : buat ingatan diriku dan juga kwn2...sekian, wassalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...